girlsabroad

Alla inlägg under april 2016

Av Fannie, Amela och Ida - 14 april 2016 18:26

Man trodde inte att sista dagen skulle bli så jobbig och ledsam men det var den efter alla kramar, lycka till och farväl. Lämnade Malta experiece med ett certifikat, betyg och en bra känsla även fast det var jobbigt. Jag har spenderat 5 veckor i ett främmande land och jobbat med ett främmande språk, människor och uppgifter men jag har aldig haft så roligt som jag haft under veckodagarna här. 


Spenderat mina veckor med Amela och Ida vilket gjorde resan enkel och bekväm.

Florence tog ett foto på oss 3 på Upper Barakka garden: 



Under veckan har då Florence vart på besök, vi har jobbat våra timmar och hunnit med roliga upptäcktsfärder - men nu är det dags att packa resväskan för imorgon är det avslutningsmöte på Paragon och sedan en heldag i Gozo med besök på Blue Lagoon och Comino. Skönt att avsluta resan med en liten semester över en dag, självklart kommer det massor med bilder imorgon kväll / söndag.



Dagens göra på praktiken: 

Prissättning, sortering och upplockning av nya varor!


 

 

Supergod lunch!

           

Av Fannie, Amela och Ida - 5 april 2016 20:26

Avfyrade kanoner och sjöng i minne till alla som dog under andra världskriget, till alla som förlorade nära och kära och till dem som vann. 


  

Av Fannie, Amela och Ida - 5 april 2016 20:11

Nu har vi spenderat 23 av 34 dagar här vilket gör mig ledsen faktisk - jag vill verkligen inte lämna Malta eller alla människor man träffat under resan. Självklart finns det en längtan hem till trygghet och snart studenten men jag har tankar om att åka tillbaka väldigt snart. 


Det har hänt mycket på sistone, gott och ont men självklart mest roliga saker! Det tråkiga är att vi blev av med våra värdesaker en kväll när vi var ute men polisen var hjälpsam och det viktigaste är att vi är helskinnade trots det, tyvärr händer sånt och överallt. Annars? Ett toppenland och inga dåliga vibbar någonstans, människorna är så annorlunda här jämfört med Sverige - här pratar man med varandra på bussen, knyter kontakter och vänskaper man inte glömmer. 


Mellan 31 mars och 3 april pågick en festival vid vår praktikplats och vilken energi! Så många människor och så mycket roliga saker, tyvärr gick vi inte på den eftersom vi hade jobb hela dagarna men vi fick se allting från utsidan. 


 

 


Förövrigt på dagarna? Jag och min rumskamrat var och kollade på bio en kväll, körde bil i sån där spelhall och träffade några av våra nya kompisar som bor här på Malta. Vi var även iväg och åt god middag i Paceville. 


 

       


   



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards